bild

Photobucket

måndag 16 maj 2011

Ipad eller icke

Idag är jag bitter, grinig och irriterad.
Så förlåt mig!

Läste just att på min dotters förskola har man börjat använda sig av Ipad.
Alla avdelningar har sin egen. Det ska tydligen vara ett komplement för det utbud som finns.
Här blir jag lite fundersam.... Vadå komplement?

Är det verkligen så viktigt att min dotter som inte ens är 2år än ska använda sig av paddan?
Kan hon inte bara lägga pussel på de gamla viset? Nu ska de spelas på paddan istället. Nej förlåt, dom spelar inte, dom "arbetar" som de så fint kallas. :)

Har absolut inget emot Paddan! Tycker att de är fascinerande hur utvecklingen går framåt och att barn kan lära sig använda dessa nya leksaker. Har några vänner vars barn spelar diverse spel på just paddan och de är gör gulligt och roligt. Men just när de kommer till att man ska ha sånna "leksaker" på en förskola känns kanske lite fel...

Tänker även på familjer som har större barn på dagis och kanske inte har de så bra ställt ekonomiskt.
Och även de att barn ska väll få vara barn? Känns lite vuxet.

Nä nu ska jag googla runt lite. Kanske blir de att jag köper en åt min dotter. för visst ska väll hon ha en alldeles egen Padda.. Eller?? haha

Ps: Förskolan hon går på är en bra förskola! Alla har väll sina för och nackdelar....
Så de blir inget dagisbyte eller namninsamling mot detta för min del hahaha
Som jag skrev i början. Idag är jag grinig och irriterad och nån måste ju ta skiten ;)

(Bild tagen från google)
Skulle de bli att jag köper en så vore de fint med en rosa :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar