bild

Photobucket

onsdag 9 maj 2012

Imorse vart jag lite chockad över mitt beteende.
Juliette vaknade vid 03:00 i natt. Hon ville lägga sig i min säng. Helt ok tycker jag.
Sen vaknar hon igen kl 04:30 och ville gå upp. "Inte trött, vill inte sova"
Jag är fortfarande suuuuper trött vid den tiden. Herre gud de är ju nästan natt då ju!!
Så jag säger till henne lite bestämt att vi ska sova en liten stund till.
Hon fortsätter tjata och tjata och tjata.... Att hon vill upp.

Jag minns hur jag drar av henne täcket (vi delade täcke) och snäser åt henne att "Gå upp då".
Sen har jag somnat om. OMG! när väckningen ringer 05:25 så har jag ingen dotter brevid mig.
Hon har gått in till sitt rum och där satt hon i sängen och gjorde absolut ingenting. Hon bara satt.

Detta får ju inte hända! Vill hon inte somna om så kan ju inte jag heller göra det. Seriöst, hur oansvarigt är inte detta?! Gissa om jag hade skuld känslor över detta. Har det fortfarande ska jag tala om!
Och att snäsa åt henne på de där sättet är ju absolut inte OK!

Skärpning Tiina, tänk på ditt morgonhumör! (har grymt kasst humör på morgonen)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar