bild

Photobucket

tisdag 29 mars 2011

Att slå tillbaks, OK?

Blir lite smått frustrerad på ketchupmamman. (http://www.aftonbladet.se/debatt/article12798222.ab )
Vet inte riktigt vad jag skall tycka... Men herre gud, det va ju självförsvar! Vet visst vad jag tycker. Självklart ska man INTE använda våld, men har man blivit mobbad allt för länge så finns de väll en gräns, eller?? 
Jag tycker att Casey gjorde helt rätt. Titta igenom klippet jag lägger här nere. 
Det är då vi sticker huvudet i sanden som livet blir farligt att leva, nånting måste göras mot mobbning! 



I nya testamentet står de att man skall "vända andra kinden till" medans i den gamla testamentet står det "Öga för öga, tand för tand" intressant va? de där måste jag kika lite närmre på :)

1 kommentar:

  1. klart man ska slå tillbaks! det kommer jag lära min son....det lärde mamma mej när jag var liten....slå ALDRIG första slaget men slår nån dej slå tillbaks...man ska inte ta skit man måste få försvara sej!

    SvaraRadera